Toelichting op extra logo

Het was al zichtbaar op onze vlaggen en posters in Den Haag en Amsterdam: het hart van LEF. LEF betekent letterlijk hart dus hoefden we niet lang te zoeken naar een beeld dat past bij de letters. Hoop leeft in het hart. Dapperheid is nodig om op te staan tegen onrecht, om angsten te overwinnen. Door je hart uit te breiden kun je groter worden dan jezelf en is er plek voor iedereen. Met het hart in je donder worden zaken direct aangepakt. Met hart en ziel de aarde liefhebben, Amor Mundi in de woorden van Hannah Arendt.

Het hart is 3D en laat ruimte over aan de verbeelding. De lemniscaat boven in het hart drukt overvloed uit en de oneindige leercyclus van vallen en opstaan. Je kan er ook een bandietenmasker in zien omdat we soms een beetje ondeugend zijn. Oneindigheid gaat heel goed samen met het hart: in ons hart is altijd ruimte voor meer liefde, als we ons hart maar openstellen. Daarom is onderin het hart ruimte open gelaten, omdat wij iedereen verwelkomen bij LEF, zolang je maar een hart hebt.

De verfspetters zijn geïnspireerd op streetart, de creatieve onderstroom die via kunst de straten mooier maakt. De wereld verandert vooral door schoonheid: kunst is het primaire middel om mensen anders naar de wereld te laten kijken. Het liefst doen we dat via de ogen van een kind. De steunkleur roze sluit hierbij aan. Roze is de kleur van verwondering en van dromen. Net als rood drukt het affectie uit maar zonder gevaar.

De zachtheid van de verf vegen en het roze vormen een mooi contrast met de harde hoofdletters van het primaire logo. Met ons primaire logo (het parallellogram met de letters LEF) zijn we direct leesbaar. Dit straalt onze belofte uit van begrijpelijke politiek zonder poeha en bureaucratie. Met het hart voegen we onze identiteit toe: communicatie van mens tot mens, hart tot hart, open, eerlijk en oprecht. En bovenal dapper.

Wat vind jij van ons primaire en secundaire logo en de steunkleur roze? Vind je het LEF hebben of ren je er gillend voor weg? Zou je merchandise van LEF bestellen en zo ja, wat zou je graag willen met ons logo erop? Vul hier de enquête in en help ons verder ontwikkelen.

Previous
Previous

Save the date: Symposium voor de Nieuwe Generatie

Next
Next

Nieuwe bestuur stelt zich voor